Thursday, November 24, 2016

''සදාකාලික නොවන පරාජයන් ඉදිරියේ තරග කරන පුද්ගලයෙක් ගේ කතාව SouthPaw''




සුවිශේෂී සිනමා නිර්මාණයක් ලෙසින් මේ වන විටත් සමස්ථ ලෝක ජනතාවගෙන් වැඩි කොටසකගේ සිත් තුළ නවාතැන් ගන ඇති SouthPaw 2015 වසරේ ජුනි 15 වන දින ලොව පුරා තිරගත වීම අරඔන ලදී. මෙය බොක්සිං ක්‍රීඩකයෙකුගේ ජීවිතයේ සිදුවන සිදුවීම් වටා ගෙතුනු සිනමා නිර්මාණය වන‍ මෙම සිනමා නිර්මාණයAntoine Fuqua විසින් අධ්‍යක්ෂණය කරනු ලැබ ඇත.


මනුශ්‍ය ජීවිතය තුළ ඇත්තේ සුඛාස්වාදනීය වන සුන්දර දෑ පමණක් නොවෙයි. ජීවිතය යනු සුඛ මෙන්ම දුක්ඛ පාර්ශවයන්ගේ ද එකතුවකි. බොහෝ විට අපගේ ජීවිත ශක්තිමත් කරන්නේ ජීවිතය තුළ එසේ අපට මුහුණ පෑමට වන දුක්ඛ දායී සිදුවීම් සහ අපේ ජීවිතයේ සිදුවන බිද වැටීම් හා කඩා වැටීම් ආදිය ම වෙයි. පසු කලක මෙම බිද වැටීම්, කඩා වැටීම් ආදියෙන් පන්නරය ලබන බොහෝ දෙනා නැවතත් සිය ජීවිතය තුළ නැගී සිටින ආකාරයක් දැක ගත හැකිය. එය සැබෑ ලොවෙහි ජීවත්වන මිනිසුන් සම්බන්ධයෙන් යථාර්ථයකි. ලෝකයේ බොහෝමයක් ශ්‍රේෂ්ඨත්වයටපත් වූ මිනිසුන් ගේ ජීවිතවල දැකිය හැකි ප්‍රධානම රහස නම් එයයි. එනම් සිය කඩා වැටීම් හමුවෙහි නොසැලී හිද එම කඩා වැටීම් ජීවිතයේ නැගී සිටීමක පාඩමක් කර ගැනීමයි. වරක් විදුලි බුබුළ නිර්මාණය කළ තෝමස් අල්වා එඩිසන් අවස්ථා දාහකදී පමණ අසර්ථක වූ අතර අවසානයේ එක්දහස් එක්වෙනි වතාවට දරන ලද උත්සහයේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙසින් සාර්ථකත්වයට පත් විය.   මෙම South Paw සිනමා නිර්මාණය තුළ ද ඇත්තේ ඉතා සියුමි ලෙස මනුෂ්‍ය යෙකු ජිවිතේ බ්ඳවැටීමි හා නැඟීටිම් තිරය මත  පැය 2කට ආසන්න කාලයකදී කෙරෙන දිග හැරැමකි..

 

මෙම සිනමා පටයේ  කතා වස්තුව සරලව මෙසේය. මෙහි ප්‍රධාන චරිතය වන බීලී හෝප්ස් නමි බෝක්සිං ක්‍රීඩකයා ඇමරිකාවේ නිවියෝක් නුවර සිටිනා අපරාජිත බෝක්සිං ක්‍රීඩකයෙකි. ඔහුගේ බිරිඳ වනුයේ මරීන් වන අතර සිඟිති දියණිය ලයිලා වෙයි. සිනමා නිර්මාණය ආරම්භයේ දී ම මොහු World Light Heavyweight තරඟය සදහා තරග වැදීමක් ප්‍රේක්ෂකයා දැක ගැනීමට හැකි වනු ඇත එමෙන්ම එම තරඟයෙන් ජය ගැනීම ද බීලී හෝප්ස්ට හැකි වෙයි. වරක් තම ලයිලා දියණියගේ ළමා සංගමයේ ප්‍රධාන අමුත්තා ලෙස සහභාගී වන්නට බීලී හා මරීන් යුවලට සිදුවෙයි. උත්සවය අවසානයේ දී නොසිතු විරු අන්දමින් බීලිගේ ප්‍රතිව්රුද්ධ වාදියෙකු  වන Escobar ගේ ආරක්ෂක නිලධාරීයෙකුගේ වෙඩි පහරින් මරීන් මිය යයි. සිය බිරිදගේ මිය යෑමත් සමගින් බිලීගේ මානසික මට්ටම ඉතා පහත් තත්වයට ඇදගෙන වැටෙයි.

මෙම සිදුවිමෙන් පසුව ඔහුගේ මානසික මට්ටම කොතෙක් පහළට ඇද වැටෙන්නේ දැයි පැවසුවහොත්  ඉතා පහළ මානසික අවපාතයකට ලක්වන බීලී මත්ද්‍රව්‍යවලට පවා ඇබ්බැහි වෙයි. මෙලෙසින් මත්ද්‍රව්‍යට  ඇබිබැහි වීම නිසා ඔහු අතින් සිදුවන විවිධ සිදුවීම් හේතුවෙන් ලයිලා වන තම දියණිය පවා පියාගෙන් ඉවත්කර ලමා ආරක්ෂණ සේවා වෙත යොමු කීරීමට නීතිය කටයුතු කරයි. සිය බිරිද අහිමි වීම මෙන්ම දියණියද තමන්ගෙන් ඈත්වීම හේතුවෙන් බිලී තවත් මනසින් කඩා වැටෙයි. එතැන් පටන් මානසික එ්කාග්‍රතාවය අහිමිවන මෙම අති දක්ෂ බොක්ෂින් ක්‍රීඩකයා දිගික් දිගට තරග බිමේදී අසාර්ථක ක්‍රීඩකයෙක් වීම ඇරඹෙයි. මෙලෙසින් තරඟ බිමේදී සුපුරුදු හැකියාවන් නොපෙන්වන නිසාවෙන් ඔහුගේ අනුග්‍රහකයන් පවා මොහුගෙන් ඉවත්ව යයි. මේ  නිසා බීලිට ගෙවීමට  තිබු ණය ගෙවා දැමීමට තම නිවස පවා ව්කිණීමට සිදුවෙයි. අසාර්ථක වීම් හා තරග බිම තුල සිදුවන පරාජයන් හේතුවෙන් කිසිදු අනුග්‍රාහකයෙක් බිලීට සමීප වීමට අකමැති වෙයි. ඔහුට අනුග්‍රාහකයන් නොමැති වීම නිසා නැවත තරඟ බිමට යාමට නොහැකි වෙයි. අවසානයේ අති දක්ෂ ලෝක ප්‍රකට බොක්ෂින් ක්‍රීඩකයා ට  රැකියාවක් සොයා ගැනීමට සිදුවේ.

නමුත් මේ සියල්ල වෙනස් වෙයි. මනුශ්‍යය ජීවිතයේ වෙනස නම් එයයි. බිදවැටීම්, අතපසුවීම් කඩා වැටීම් සැමදාමත් එකසේ නොපවතියි. බීලිගේ හොඳම මිතුරෙක් වන යෝ විසින් ඔහුව නැවත පුහුණු වීමි ඇරඕම සඳහා වීල් නම් පුහුණු වීම ස්ථානයට ගෙන යනු ලැබේ. එහිදී ඔහුට රැකියාවක් ලෙස එම ස්ථානයේ පිරිසිදු කරන්නෙකු ලෙසින් රැකියාවක් ලැබෙන අතර බිලී එම ස්ථානයේ දී යළිත් පුහුණු වීම් කටයුතු ආරම්භ කරනු දක්නට ලැබේ. දින කිහිපයක් ගතවන විට ඔහු ක්‍රමයෙන් මත්ද්‍රව්‍යයෙන් ද දුරස්වන අතර යළිත් යථා තත්ත්වයට පත්වීම ඇරඹෙයි.  ඔහුගේ මෙම හැසිරිමේ යහපත් භාවය නිසා ඔහුට නැවතත් තම දියණිය ගේ වගකීම ලබා ගැනීමට ද හැකියාව ලැබෙයි. එයින් පසුව නැවත සටන් බිමට පැමිණෙන බීලී තම බිරිදගේ මරණයට හේතු වු ප්‍රතිව්රුද්ධ ක්‍රීඩකයා හා සටන් වැද නැවත නැති වු කීර්තීය ලබා ගනියි.

බැලූ බැල්මට සරල කතා තේමාවක් හෝ සරල සිදුවීමත් ලෙසින් ඉදිරිපත්වුවද මෙම සිනමා පටය තුල පුද්ගල ජීවිතය සම්බන්ද ගැඹුරැ කරැණු රැසක් පිලිබද සියුම් ඉදිරිපත් කිරීමක් දැක ගත හැකි ය. පුද්ගලයෙක් ගේ ජිවිතයේ කඩා වැටීම් හෝ පරාජයන් සදාකාලික නොවන බව මෙන්ම ඒ කඩා වැටීම් දිනයක ජය ගැනීම් වෙනුවෙන් සිත ශක්තිමත් කරන ආශිර්වාදයන් සේ පැමිණෙන්නක් බව ද මෙම සිනමා පටය අපට සිතන්නට බල කරයි. අනෙක් අතට ජීවිතයේ කඩා වැටීම් පිලිබද තීරණ තීන්දු සපයන්නේ අන් කවරෙක් හෝ නොව තමන්ගේ සිතම බව ද මෙම නිර්මාණය හරහා වඩාත් සුන්දර ලෙසින් සහෘද බද්ධ කෙරෙයි. 

සටහන- නිර්ණාමිකයා

No comments: